Deze week stond in het teken van de nieuw opgedoken problemen (probleempjes) en die met elkaar te bespreken en een beslissing te nemen over hoe dit probleem op te lossen.
Daar was het probleem met de veel te hoge treden bij de trap naar beneden, moet de wasruimte wel of niet uitgediept worden, moet het gangetje voor de wasruimte uitgediept worden enz. Over deze zaken is een beslissing genomen.
Verder is er een nieuwe bouwkundige vraag over de plaats waar een buis van het ventilatiesysteem precies moet komen. Dat wordt hopelijk maandag a.s. opgelost.
Verder kwam de installateur vaak met vragen over de plaats van schakelaars en stopcontacten en over hoeveel lampen er per schakelaar geschakeld moesten worden.
Maar allereerst een foto die ik nog schuldig ben. Vorige week heb ik verteld over de lelijke steen in de gastenslaapkamer die de aannemer vervangen heeft. Een foto van het uiteindelijke resultaat ontbrak nog. Bij deze............
De oplossingen van de problemen die in week 9 opdoken.
De traptreden zijn 19,5 cm hoog en mogen maar 18,5 cm hoog zijn. Besloten is nu dat iedere traptrede een klein beetje schuin gaat aflopen zodat het hoogteverschil 1 cm verkleind wordt.
Het uitdiepen van de wasruimte zou op zich een goed idee geweest zijn om het hoogteverschil met de gastenafdeling beneden te compenseren, maar onder de huidige vloer van de wasruimte bevindt zich heel hard rotsgesteente zodat er weer een maschine moest komen om dat te "picadoren".
Besloten is nu dat de vloer in de wasruimte zo hoog blijft als die nu is, maar dat de vloer in het gangetje ervoor wel uitgediept wordt. dat betekent dat er een klein opstapje komt van 5 cm.
De overgang van dit gangetje naar de gastenafdeling wordt een schuin aflopende rampe.
Inmiddels zijn er kilometers elektrische leidingen gelegd en zij er ik weet niet hoeveel verdeel- en contactdozen in de stenen muren gemaakt.
Onder andere de tussenwand tussen salon en keuken is afgewerkt. Ziet er nu mooi uit. Tevens een voorbeeld van spaanse steigerbouw.....
Ik heb een kettingzaag gekocht en een zaagmachine. Deze laatste omdat ik een aantal kasten moet gaan bouwen nadat de bouwwerkzaamheden zijn afgesloten. Boekenkasten, kledingkasten in de inloopkasten en misschien wel een zitbank voor de eettafel.
Klimaat en natuur:
De laatste 4 weken heeft het hier iedere dag geregend. En niet te zuinig. Er waren 2 zogenaamde cyclonen: Felix en Gisele.
Beide kwamen, met een tussenpoos van 4 dagen, van de Atlantische oceaan en brachten veel, heel veel regen en storm.
Positief is, dat ondanks dit vele water, de maatregelen tegen water in het huis effectief bleken te zijn.
De natuur begint ook weer een beetje kleur te krijgen. Dit staat in mijn tuin.
Tot slot: vanaf heden is mijn website ook bereikbaar op mijn eigen domein: www.janrobo.es