De afgelopen week is de bouw niet verder gegaan.
De aannemer had op maandag zodanig last van zijn hand dat hij om 12 uur naar de dokter is gegaan.
Ik heb hem naderhand gevraagd wat er aan de hand is.
Cordo heeft last van zijn gewricht(en?) door of een te hoog urinezuur gehalte in zijn bloed of door arthritis.
Als het niet beter werd in de loop van de week moest hij op vrijdag weer terugkomen.
Kennelijk is het niet beter geworden in de loop van de week en is hij de hele week niet geweest.
Daardoor is ook het bezoek van de 2 architecten niet doorgegaan want zonder aannemer heeft dat geen zin.
Hopenlijk, maar ik weet het niet zeker, komt Cordo morgen weer.
Ik heb het gevoel echter dat de bouwactiviteiten eerst in het nieuwe jaar weer verder gaan.
Tot en met woensdag heeft het hier flink geregend. Dat had als konsekwentie dat ook ik niet aan het werk kon. Mijn activiteiten liggen uitsluitend in de tuin.
Overigens de regen was zeer welkom; de watervoorraden, in de omringende meertjes, voor Vigo zijn nu bijna weer op peil.
De hoofdactiviteit in de tuin is het klaarmaken van de brandstapel voor het tuinafval. Veel werk, want ik moet alle takken van 15 5 meter hoge tuya's afzagen omdat ik zoveel mogelijk hout van de stammen wil drogen voor later gebruik in de open haard..
Tuya's groeien soms op de onmogelijkste wijzen. Er zijn vaak meer stammen aan een boom en de takken zijn dan ook nog eens in elkaar gegroeid. Alles doe ik met een handzaag. De kettingzaag om de stammen te korten, ga ik nog kopen in het nieuwe jaar.
Op de foto's hieronder de brandstapel en de stapels met takken die er later nog opgegooid moeten worden.
Ik had de heksen van het dorp nog uitgenodigd voor een vrijwillige verbranding op deze brandstapel, er was echter geen animo.
Morgen gaat de fik erin.
Ook vandaag, zondag, heb ik nog de hele dag me hiermee bezig gehouden. Prachtig zonnig weer met temperaturen rond de 12 graden. Prima om zwaar werk te doen.
Alhoewel de uitnodiging aan de heksen dus misgelopen is kreeg ik vanmiddag wel spontaan bezoek van 4 vrouwelijke wezens, die me geholpen hebben bij het korthouden van de begroeing, gras en bomen.
Aanstaande donderdag ga ik naar Zwitserland 2 weken om met de hele familie bij Alinda Kerst en Oud-en-Nieuw te vieren.
Pas in het nieuwe jaar gaa ik dan verder met deze website.
Iedereen die dit leest wens ik alvast vrolijke kerstdagen een Gute Rutsch en een voorspoedig jaar 2018 toe.