Week 34

In de afgelopen week zijn er heel veel verschillende kleinere en grotere dingen gebeurd.

Er is gewerkt aan de muur: de rest van de verlaagde muur is ook horizontaal gemaakt en de bovenkant is "glad" gemaakt.

De meterkast is nu in de stenen gemonteerd. Men heeft "even" een gaatje daarvoor gemaakt.

 

De lampen zijn verder gemonteerd en aangesloten:  Ook beneden zijn de meeste  lampen gemonteerd. Er zijn nog wat kleinere probleempjes. Ik heb een 3 tal lampen te weinig besteld, de transformatoren voor de lampen bij de trap zijn niet geleverd evenals de transformatoren voor de lampen boven bad en douche. Ook is de lamp voor de wasruimte kapot geleverd: hij brandt maar half. De lampen in het gangetje boven, op een van de foto's, moeten nog verwisseld worden met de lampen in de salon. De lampen in de salon moeten naar boven en beneden licht geven, die in het gangetje alleen naar beneden.

 

De warmwatervoorziening, baserend op het systeem warmtepomp, is gebracht. De  warmtepomp voor de verwarming kan hierop ook aangesloten worden, zodat bij een grote vraag naar warm water beide apparaten warm water kunnen leveren.

 

De houten balken beneden zijn afgemaakt, afgedicht en opgeschuurd. Het ziet er heel mooi uit.

 

Er is een begin gemaakt met het leggen van het laminaat op de betonnen verhoging, in de omkleedruimtes en in de slaapkamers boven.

 

Alle doucheplaten zijn gemonteerd en netjes afgewerkt. Dat wil zeggen de aansluiting met de overige vloertegels is gemaakt en de tegels die rondom in de wand nog ontbraken zijn geplaatst. Ze moeten alleen nog gevoegd worden en e.e.a. moet nog waterdicht gemaakt worden met silikonenkit. Ook de glaswanden ontbreken nog.

Veel materiaal voor de badkamers is reeds gebracht.

 

Het grind voor de de infiltratieinrichting van de rioolwaterzuivering is gebracht - 6 m3. De kraan die e.e.a. in het gat moet brengen en de overige gaten weer moet dichten is inmiddels gearriveerd.

 

Het prijsvoorstel voor de microcement vloeren in keuken en salon heb ik geaccepteerd.

De keuken bij Ikea is betaald, moet nog gebracht worden.

Het prijsvoorstel voor de balustrade heb ik nog niet.

De elektrische apparatuur is nog niet besteld.

De muur

De lampen

De warmwatervoorziening - warmtepomp

Houten balken beneden

Laminaat

Doucheplaten

Grind voor rioolwater zuiverings installatie

Regenwaterafvoer

Nu de video's die ik zaterdag gemaakt heb:

Nagekomen bericht: Terwijl ik om 10 uur de bovenstaande video's maakte is de installateur gekomen en heeft tot 3 uur gewerkt. Hij heeft 3 radiatoren geplaatst. Het zijn speciale radiatoren, geschikt voor de warmteproduktie met water dat een lagere temperatuur heeft.