Week 49

Afgelopen week is er niet veel gebouwd omdat de aannemer maar 2 dagen gewerkt heeft.

Op woensdag was er een feestdag, "Dag van de grondwet"  en ook op vrijdag was er een feestdag " Onbevlekte ontvangenis van Maria". De aannemer heeft de donderdag ook vrij genomen - een brugdag.

 

Desondanks is er wel het een en ander gedaan.

De muur naast de trap is tot aan het dak nu helemaal opgemetseld.

Onder het raam op de eerste verdieping en aan de zijkanten daarvan zijn muurtjes gemetseld.

Ook bij de open haard is een begin gemaakt met de binnenmuren.

 

Ik heb geprobeerd in het volgende plaatje te laten zien hoe de noordwand van de eerste verdieping eruit zal zien

Rondom het raam en de stenen "kast" wordt een vierkant vrij gelaten. Daarbinnen worden de oorspronkelijke muren netjes gemaakt en blijven op die manier dus zichtbaar. Het raam aan de rechterkant gaat er nog uit en wordt weer een deur.

Bij de open haard, de horno, komt het er uit te zien zoals in de volgende afbeeldingen.

De tussenwand tussen keuken en salon blijft "naturel"

De architzecten zijn deze week niet geweest. Ik denk dat ze aanstaande week wel weer een keer komen.

De technisch architect, Cristóbal, wil erbij zijn als de stalen balken op de benedenverdieping geplaatst worden.

Cristóbal heeft me ook uitgenodigd deze week op een project in Cangas de micro-cement vloeren te bekijken.

 

Binnenkort moet er ook een beslissing genomen worden over de tegels in de keuken en de badlkamers en de soort laminaat voor de slaapkamers.

Ik ga naar Vigo om daar bij een groot bedrijf tegels uit te zoeken en ik heb 3 laminaat leveranciers aangeschreven met de vraag of ze een tentoonstelling hebben van hun produkten.

Nieuwe week.........